لوگوی فارسی برند lexmark

زمانی که از طراحی لوگو و نشان می شود اولین فکری که به ذهن طراح میرسد انتخاب نوع و سبک اجرای لوگو یا لوگو تایپ است زیرا ما با یک صفحه سفید مواجه هستیم که باید نقشی به نام لوگو در آن به وجود بیاوریم که، دارای شخصیت، رنگ، هویت و نماینده برند یا شرکتمان باشد و در اصل صفر تا صد به هنر و سلیقه طراح برمیگردد.
اما اگر سفارش طراحی ما طراحی لوگوی فارسی یک برند لاتین باشد که دارای لوگو و هویت بصری خود است کار و حیطه افکار طراح به یکباره محدود می شود و عواملی مانند مشابهت ظاهری ، استفاده از المانها و رنگ مشترک و مهمتر از همه بزرگی و محبوبیت برند جایگزین موارد قبلی میشود.

lexmark هم جزء یکی از برندهای معروف امریکایی در زمینه تولید انواع پرینتر ، و دستگاه های کپی در دنیا می باشد و طراحی لوگوی فارسی لکسمارک از طرف شرکت صبا فرزانگان جم یا همان فرزانگان به گروه تبلیغاتی مستر دیزاین سپرده شد که اتفاقا طراحی لوگوی فرزانگان نیز توسط طراحان گروه انجام پذیرفت.
شرکت صبا فرزانگان تنها نماینده برند لکسمارک (lexmark) در ایران می باشند و بدین جهت دستور اقدام برای طراحی لوگوی فارسی برند لکسمارک از سمت این شرکت صادر گردید.
لوگو lexmark تا به امروز 2 بار لوگوی انگلیسی خود را تغییر داده که در زیر مشاهده می کنید که لوگوی مشکی رنگ با لوزی قرمز در حرف A لوگوی قدیمی تر و لوگو با مربع سبز که نشان دهنده 4 برگ کاغذ با 4 تونالیته مختلف رنگ سبز است ، لوگوی فعلی کمپانی می باشد ، که ما نیز از این لوگو برداشتهایی داشتیم که آنها نیز قابل رویت می باشد.