طراحی جعبه فست فود

طراحی بسته بندی مواد غذایی از آن دسته طراحی هایی می باشد که باید شرایط خاصی داشته باشد، به عبارت دیگر باید به نوعی با رنگها و آبجکت ها در طرح بازی کنیم که کار نهایی برای مشتری جذاب و اشتها آور باشد، در این فرم طراحی از رنگ های زیادی نمی توان استفاده کرد و معمولا به 2 یا 3 رنگ خاص محدود می شود به طور مثال رنگ آبی آسمانی یا صورتی و رنگ هایی مشابه این طیف رنگی در این نوع طراحی به هیچ عنوان نباید استفاده گردد و تا جایی که ممکن است از رنگ هایی گرم که حرارت، تندی و… در ذهن مجسم میکنند استفاده کرد.
نکته بعدی قالب برش جعبه می باشد که سعی کنید از قالبهای استاندارد در طراحی بسته بندی خود استفاده کنید که به راحتی قابلیت سرهم کردن برای اپراتور را داشته باشد و حتما از قفل های کاغذی در برش طرح استفاده کنید تا محتویات جعبه گرم بماند. لازم به ذکر است که از نظر وزارت بهداشت این نوع بسته بندی باید بر روی متریال خاص و مورد تائید وزارت بهداشت و در چاپخانه های مخصوص و دارای مجوز خاص به چاپ و تولید برسند.
نمونه جعبه فست فود طراحی شده توسط گروه طراحی مستردیزاین را که معمولا به اسم باکس سیب زمینی سرخ کرده می شناسند در ذیل مشاهده می نمایید.