آموزشی, گرافیک دیزاین, مستربلاگ

ریدیزاین لوگو یا بازسازی ظاهری

ریدیزاین لوگو فانتا

ریدیزاین لوگو و لزوم طراحی مجدد

طراحی جدید و بروز کردن ظاهری لوگوی یک برند یا کمپانی را ریدیزاین لوگو می نامند کلمه ریدیزاین که مفهوم اصلی آن طراحی مجدد است میتواند شامل موارد بسیار دیگری مانند ریدیزاین قالب سایت، ریدیزاین بسته بندی، کاتالوگ و… یک برند یا محصول باشد.


اما صحبت اصلی ما در مورد طراحی مجدد لوگو می باشد که همانطور که در تصویر مشاهده می کنید برای درک بهتر، برند فانتا را مورد نقد قرار میدهیم، به این دلیل که تنوع زیادی در محصولات دارد و گرنه کمپانی های بزرگ بسیاری برای نمونه هستند که بسیار هم مشهورند و همگی در طی زمان تغییرات بسیاری در نشان تجاری خود اعمال کرده اند.
دلیل اصلی این تغییرات تنها گذر زمان، تغییرات سلیقه ای و رفتاری انسانها در سالهای گذشته تا به امروز و حرکت به سمت جلو برای بازار هدف آن مجموعه می باشد، همانطور که تبلیغات و فیلم های 20 سال پیش برای اکثر ما دلچسب نیست، این امر شامل لوگوها نیز میشود زیرا هر چه زمان میگذرد رنگها و اشکال هندسی و تکنولوژی های قدیمی برایمان تکراری و خسته کننده می شوند و نیاز به یک خانه تکانی اساسی، لازم الاجراست.


مواردی که در طراحی مجدد یا ریدیزاین لوگو باید رعایت شوند:

  • لوگو را چنان طراحی کنید که از هویت و موجودیت اولیه آن چیزی کاسته نشود بلکه اضافه گردد
  • تا حد امکان رنگ سازمانی برند را تغییر ندهید و اگر تغییری می دهید اندک باشد
  • لوگو را فرمی طراحی و رنگ بندی کنید که قدرت مانور بالایی داشته باشد و قابلیت قرارگیری در کاتالوگ، ست اداری، بیلبوردهای تبلیغاتی و تیزرهای تلویزیونی را داشته باشد.
  • هدف و نیاز صاحب لوگو را از ریدیزاین لوگویش کاملا بدانید
  • تغییراتی که در لوگو ایجاد می کنید طبق استاندارد های روز طراحی باشد و طراحی خبره در این امر را انتخاب نمایید.
  • بعد از طراحی حداقل نظر 10 الی 20 نفر را در مورد طرح بخواهید و شخصا تصمیم گیری نکنید
  • در آخر اینکه هرگز از لوگوهای معروف و آشنا با چشم مردم کپی برداری و ایده نگیرید.

برای درک بهتر موضوع لوگو و بطری های قدیم و جدید برند فانتا را برای مقایسه شما عزیزان در صفحه قرار داده ایم که خودتان قضاوت کنید که آیا مواردی که از آن یا کردیم در آن رعایت شده یا خیر، اما به نظر شخصی من که اندک تجربه ای در این حیطه دارم و کارشناسان گروه تبلیغاتی مستر دیزاین و بسیاری دیگر این ریدیزاین لوگوی فانتا بیشتر از آنکه به جلو پیش برود عقب گرد کرده، زیرا لوگوتایپ فانتای قدیم حالت نامنظم و کمیک داشت که به نوعی نشاط و هیجان را به همراه داشت، ولی متن فانتای جدید همانند یک فونت معمولی و بسیار آماتور طراحی شده، لوگوی قبلی نظم و ثبات بیشتری داشته ولی تنها موردی که در کار جدید بهبود یافته انتخاب رنگ زنده و شاداب تر در لوگوی جدید است.

در مجموع هر ریدیزاین لوگویی قرار بر این ندارد که حتما بهتر و زیباتر شود حتی این اتفاق در برندها و کمپانی های بزرگ نیز امکان پذیر می باشد، گروه تبلیغاتی مستر دیزاین هم به عنوان عضو کوچکی از جامعه طراحان آمادگی خود را بخصوص در سال 1396 برای بهبود و ریدیزاین لوگو های شما مشتریان عزیز اعلام می دارد.

author-avatar

درباره فرشید بهمنی

فرشید بهمنی هستم مدیر گروه تبلیغاتی مستر دیزاین متولد 1359 در تهران کارشناسی ارشد گرافیک و هنرهای تجسمی دارم و بالای هجده سال هست که در دنیای گرافیک و چاپ تجربه کسب میکنم و علاقه مندم دانسته های اندک خود را به دوستان منتقل کنم (:

بازگشت به لیست

1 دیدگاه در “ریدیزاین لوگو یا بازسازی ظاهری

  1. رضا احمدی گفت:

    سلام و تشکر متن ریدیزاین لوگو نکات جالبی رو در اون گفته بودید مثال لوگوی فانتا هم من با نظر شما موافقم لوگوی قبلی خیلی جذاب تر بود در حال حاضر هم طراحی مجدد و تغییر ظاهر لوگوها را در میان بانکهای کشور به وضوح می توان دید که استارت کار از لوگو و تغییر در هویت بصری بانک ملت آغاز شد. فقط ای کاش قیمت ریدیزاین لوگو در گروه تبلیغاتی مستر دیزاین هم اعلام میکردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *